مقدمه

بال ها اجزای اصلی تامین کننده نیروی برآ هستند. بال های هواپیما از لحاظ آیرودینامیکی طوری طراحی شده اند تا نیروی برآ مورد نیاز پرواز را تامین نمایند. از بال علاوه بر تولید نیروی برآ، برای حمل سوخت و نصب موتورها استفاده می شود. بال ها باید نیروی برآی کافی به منظور حمل تمام وزن هواپیما را تولید کنند. هدف اصلی یک بال بهینه تولید نیروی برآ و کاهش نیروی پسا در حد امکان است. با عبور جریان هوا از یک بال با زاویه حمله مناسب، گرادیان فشار بوجود می آید. ناحیه کم فشار در سطح بالایی بال، در حالیکه ناحیه پر فشار در سطح زیرین بال ایجاد می شود. تفاوت در فشار دو سطح، نیروی برآی رو به بالا را تولید می کند. در هواپیماهای تجاری، جنگنده ها و جت ها، بال تنها به منظور تولید نیروی برآ در طی فازهای مختلف پروازی طراحی نمی شوند بلکه نقش ها و وظایف دیگری نیز دارا می باشند. در هواپیما های تجاری بال ها به عنوان مخزن اصلی برای سوخت مورد نیاز پرواز استفاده می شوند. سوخت معمولا درون مخزنی که داخل جعبه بال قرار دارد، حمل می شود. مخازن تعبیه شده در بال مستقیما سوخت را به موتورها می رسانند. نصب این موتورها بر روی بال بارهای سازه ای ایجاد می کند. در طول پرواز، بال در معرض نیروهای آیرودینامیکی، تندباد، نیروهای آیروالاستیک و سازه ای قرار دارد. بنابراین بال باید از لحاظ آیرودینامیکی و سازه ای به خوبی برای فراهم کردن کارایی بهینه در همه فازهای پروازی طراحی شود.


آقای مهندس MR engineer نیروی ,تولید ,فشار ,هواپیما ,سوخت ,سازه ,تولید نیروی ,نیروی برآی ,پروازی طراحی ,نیاز پرواز ,مورد نیاز منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود برنامه کاشان اسکان (اجاره منزل سوییت اتاق خانه ویلا در کاشان) پاکت پستی الان خرید کن فروش قالب وافل تخفیف دونی دنیای آبی حسین